Hogyan működik a Marketplace program?
Ön határozza meg, hogy mely termékeit kívánja szerepeltetni a digikey.com oldalon, az árral és a vonatkozó szállítási költségekkel együtt. A webhelyen keresztül végrehajtott tranzakciókat a DigiKey felügyeli, valamint megfizetteti a vonatkozó adókat, díjakat és a szállítási költséget. Az adásvétel megtörténtekor értesítjük a programban résztvevő ügyfelünket, hogy a termékeket küldje el a vásárlónak.
A DigiKey Marketplace egy másik webhely, mint a www.digikey.com?
Nem, a vásárló számára a felület pontosan ugyanaz.
Én olyan beszállító vagyok, aki már együttműködik a DigiKey-vel, milyen előnyökkel jár számomra ez a program?
A Marketplace program lehetőséget nyit olyan termékek értékesítésére, amelyeket nem tudunk a saját létesítményeinkben kezelni, mint amilyenek például a veszélyesnek minősülő vagy különleges kezelést igénylő termékek. Ez egyúttal lehetőséget teremt arra is, hogy bővítse a DigiKey webhelyén kínált saját termékeinek számát, melyeket az ügyfelek megvásárolhatnak. Lépjen kapcsolatba a termékmenedzserével, és kérdezze meg, hogy a Marketplace program megfelel-e az Ön további igényeinek.
Hogyan működik a rendelésfeldolgozó folyamat a DigiKey Marketplace programban részt vevő eladók esetében?
A DigiKey Marketplace programban részt vevő eladóként Ön lesz a felelős az ügyfelek által leadott rendelések teljesítéséért. A beszállító a végfelhasználónak való leszállítás esetében választhatja a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICC, International Chamber of Commerce) nemzetközi kereskedelmi feltételei (International Commercial Terms, röviden Incoterms) szerinti DDP (Delivered Duty Paid, vámfizetéssel szállítva – az eladó fizeti a megrendelt termékek teljes szállítási díját, beleértve a fuvardíjat, a beviteli engedély díját, a vámköltségeket és a biztosítást is) vagy CPT (Carriage Paid To, a fuvarozás fizetve valameddig – az eladó fizeti a fuvardíjat és a szállító cég általi átvételig a biztosítást) szállítási módot. A beszállító határozza meg azokat a régiókat, ahová hajlandó termékeket eladni és szállítani, de ezt bármikor bővítheti. A DigiKey valós idejű értesítést küld az eladónak a rendelésről és annak részleteiről.
Kizárólag a DigiKey Marketplace programban értékesíthetem a termékeimet?
Nem, a DigiKey Marketplace nem követel meg kizárólagosságot. Továbbra is értékesítheti termékeit más csatornákon keresztül is, miközben a DigiKey Marketplace programban is kínálja őket.
Hogyan tudom kezelni a raktárkészletemet és a terméklistámat a DigiKey Marketplace webhelyen?
A DigiKey olyan kereskedelmi portált bocsát a rendelkezésére, amelyen kezelheti a raktárkészletét, és terméklistákat, valamint minden tranzakcióhoz nyomon követést és pénzügyi adatokat hozhat létre és frissítheti azokat.
Szállíthatom a termékeimet a DigiKey futárszolgálati ügyfélszámát használva?
Erre jelenleg nincs lehetőség. A szállítási díjak minden tranzakció esetében az Ön portálon tett bejegyzéséből lesznek kinyerve és felszámítva. Ezt az összeget minden tranzakció esetén visszatérítjük Önnek.
Van beleszólásom abba, hogy melyik országokba ajánlom a termékeimet?
Igen, Ön határozza meg, hogy a világ mely részén szeretne hirdetni, és hová hajlandó szállítani.
Hogyan történik a kereskedelmi megfelelőség kezelése a Marketplace-en szereplő termékek esetében?
A Marketplace programban részt vevő beszállítókkal szemben elvárás, hogy csak azokba az országokba szállítsanak, amelyek szerepelnek a DigiKey támogatott célországokat tartalmazó listáján, és ők legyenek a termék hivatalos exportőrei/feladói. A termék tulajdonjoga mindaddig az övék marad, amíg át nem száll a DigiKey-re. A beszállító általi szállításoknak az Incoterms 2020 szerinti CPT (a fuvarozás fizetve valameddig) típusúaknak kell lenniük.
Csatlakozhatok-e a Marketplace programhoz, ha nincs raktáram az Egyesült Államokban?
Igen! Ellenőrizze, hogy az Egyesült Államokban értékesíteni és az országba szállítani kívánt összes terméke megfelel-e az összes amerikai import- és exportrendelkezésnek. Feladóként Ön felelős azért, hogy saját nemzetközi raktárából kimenő minden küldemény címkézése és csomagolása megfeleljen az amerikai behozatali vámjogszabályoknak.
Az ügyfelekre nézve a legjobb az, ha a megrendeléseket vámfizetéssel (DDP) szállítja, ami azt jelenti, hogy Ön mint feladó felelős az összes vám és adó megfizetéséért. Ezzel a módszerrel biztosítva van a legjobb vásárlói élmény, és minimalizálható a vásárló által megtagadott küldemények száma. A nyilvántartott importőr lehet Ön, mint a Szállító, vagy igénybe veheti egy vámügynök szolgálatát a vámkezelés valamint a vámok és adók megfizetésének megkönnyítése érdekében.
Lehetőség van arra is, hogy a termékeket CPT (fuvarozás fizetve valameddig) paritás szerint szállítsa, ami azt jelenti, hogy Ön, a Szállító csak a megállapodás szerinti helyig történő szállításért fizet, és az ügyfél, mint a nyilvántartott importőr, felelős a vonatkozó behozatali vámok és adók megfizetéséért.
Általánosságban elmondható, hogy az a legjobb, ha a konkrét részletekről saját logisztikai szállítmányozójával konzultál.
Meghatározhatok minimális rendelési mennyiséget és/vagy mennyiségi árat?
Ezeket az információkat a Marketplace programon belül értékesített minden egyes termékhez megadhatja.
Ki határozza meg az általam kínált Marketplace termékek árát?
A Marketplace programban felsorolt minden termék ára és elérhetősége az Ön ellenőrzése alatt áll.
A DigiKey azonban fenntartja a jogot az áraknak a következő két célból történő módosítására:
- Árrögzítési rendeletek betartása, és
- Ha egy beszállító úgy akar belépni a piacra, hogy eladási árként minden versenytársnál alacsonyabb árat kínál, akkor mi az árat felfelé módosítjuk, hogy a feltételek minden beszállító számára egyenlők legyenek. Nem akarjuk lehetővé tenni egy beszállító számára sem, hogy megpróbálja „megvenni” a piacot és kiszorítani a versenytársait. Ugyanakkor semmiképpen sem módosítanánk lefelé a viszonteladási árat, mivel ez a piac egészére hatással lenne, és csökkentené a szállító bevételét - ami nyilvánvalóan nem lenne előnyös egyik érintett fél számára sem.
Tudom módosítani a viszonteladási árat a portálhoz való hozzáférésemen keresztül?
Igen, valós időben tudja módosítani az árakat, ahogy a termékeinek költségei változnak, vagy ha új árjegyzéket vezet be. Árcsökkentést is végrehajthat, ha végkiárusítást végez, vagy szeretne túladni régi, már elavult termékein.
Nekem kell számláznom a vásárló felé?
Nem, a DigiKey számláz a vásárló felé, Önnek csak annyi a dolga, hogy összeállítsa a megrendelt termékeket tartalmazó csomagot a vásárló részére.
Mi van akkor, ha a vásárló vissza szeretné küldeni a megrendelt terméket?
A Marketplace portálon lehetőség van a végfelhasználó, a DigiKey ügyfélszolgálata és a beszállító közti vita lefolytatására, hogy megoldjunk minden szállítással és visszaküldési kéréssel kapcsolatos problémát. A platform módot ad e-mail-váltásokra is, hogy minden kérést elrendezzünk, illetve hogy mindegyikhez visszárukérelmi (RMA; Returned Merchandise Authorization) számot rendeljünk.
Milyen költségekkel jár a programban való részvétel?
A DigiKey a szállításkor akciós vásárlás (flash purchase) formájában, előre egyeztetett árengedménnyel vásárol Öntől termékeket. A Marketplace programban való részvételért nem kell havi díjat fizetnie, ami lehetővé teszi, hogy annyi terméket vegyen bele a programba, amennyit csak szeretne, minden kockázat nélkül.
Hogyan kapja meg saját vállalatom a Marketplace termékek eladása után az azokért kifizetett pénzt?
Hétnaponta számlázunk, nettó 30 napos fizetési határidővel. Az ezen időszakon belüli minden olyan rendelés után megkapja a pénzt, amely sikeresen teljesítve lett, és amely az Ön eladói portálján a „Kézbesített” státusszal látható.
Kapok a Digi-Key-től 1099-es adóbevallási űrlapot az adófizetési időszakban?
Nem küldünk 1099-es űrlapot, mivel az Ön terméke esetben részünkről gyorsvásárlásról van szó (flash-purchase), tehát az viszonteladói terméknek minősül.
Kapok a DigiKey-től adómentességi igazolást?
Igen, minden amerikai tagállamra vonatkozóan biztosítani tudunk adómentességi igazolást.
Beállíthatom a saját szállítási díjaimat?
A szállítási díjat teljes egészében a Marketplace programban részt vevő beszállítók határozzák meg, és azt nekik is fizetik meg.
Az ügyfélnek azonnal ki kell fizetnie a megrendelés értékét, vagy pedig léteznek egyéb fizetési feltételek is?
A Marketplace-termék esetében a vásárló a DigiKey-nél számára megállapított fizetési feltételeknek megfelelően fizethet. Függetlenül attól, hogy az ügyfél milyen feltételek szerint fizet a DigiKey-nek, az Ön számára a pénzt továbbra is havonta utaljuk.
Szükségem van az Amerikai Egyesült Államokban vezetett bankszámlára a fizetéshez?
Nincs szüksége az Amerikai Egyesült Államokban vezetett bankszámlára, de erősen ajánlott, mert akkor nincsenek átutalási díjak, amelyeket a nemzetközi fizetések esetében a bankok gyakran felszámolnak.
Átszervezhetem úgy a nekem járó fizetéseket, hogy minimálisra csökkentsem az átutalási díjakat?
Igen, beállíthat például értékküszöböt vagy időkeretet arra, hogy mikor kéri az Önnek járó pénzt a DigiKey-től.
Képes a DigiKey hitelkéréssel folyamodni a vállalkozásomhoz azért, hogy a 30 naponként történő fizetéshez összegyűjtse az összegeket?
Igen, ha a vállalkozása azt kéri, hogy a hitelkérés dokumentálva legyen, a DigiKey minden beszállító esetében kitölt és benyújt egy hitelkérési folyamodványt.